Alguna vegada has tengut dubtes sobre la teva orientació sexual?

A tu jove, que surts per fer el viatge cap a Ítaca...


Quan surts per fer el viatge cap a Ítaca,
has de pregar que el camí sigui llarg,
ple d’aventures, ple de coneixences.
Has de pregar que el camí sigui llarg,
que siguin moltes les matinades
que entraràs en un port que els teus ulls ignoraven,
i vagis a ciutats per aprendre dels que saben.
Tingues sempre al cor la idea d’Ítaca.
Has d’arribar-hi, és el teu destí,
però no forcis gens la travessia.
És preferible que duri molts anys,
que siguis vell quan fondegis l’illa,
ric de tot el que hauràs guanyat fent el camí,
sense esperar que et doni més riqueses.
Ítaca t’ha donat el bell viatge,
sense ella no hauries sortit.
I si la trobes pobra, no és que Ítaca
t’hagi enganyat. Savi, com bé t’has fet,
sabràs el que volen dir les Ítaques.
Cançó de Lluis Llach sobre el poema de Kavafis

divendres, 16 d’abril del 2010

Poesia del vent... Bufant les fulles i els versos primaverals

Poesia del vent... bufant les fulles i els versos primaverals


Vent
(Miquel Bota Totxo)

Jo sé d'un gegant
que, bufa bufant,
els arbres esbranca;
i amb son cru xiulet
esclata en calfred
el blat de la tanca.

I al senzilló ocell
quan fa el vol més bell
el ploma a bufades...
A l'ametlerar
gisca en esfullar
flors que són besades.

4 comentaris:

  1. El poema està molt bé.
    Pens que a ningú l'agrada el vent. Molesta molt, pens jo.
    Per l'estiu, si fa vent està calent, però per l'hivern, està fred...
    =)

    ResponElimina
  2. És un poema curtet i molt graciós a vegades està bé vuere el vent com mou les fulles però es d'aquests dies que no surts de casa, té els seus avantatges i els seus inconvenients...

    ResponElimina
  3. Un poema molt curiós hehehe, crec que a ningú li agrada el vent, bé a mi m'agrada si estic davall un sòtil, fa temps em varen dir que el vent transtornava i crec que transtorna perquè t'estresses quan el vent bufa i et descoloqui el pèl o la bufanda, etc... Crec que molesta més el vent a les nines que no als nins.

    ResponElimina
  4. El vent la veritat es que molesta molt, no m'agrada gens els dies que fa vent, no sé perquè però és una sensació meva. Els dies aquests em posen molt nerviosa , però la brisa d'estiu no me molesta gens, s' agraeix, hehe

    ResponElimina