Alguna vegada has tengut dubtes sobre la teva orientació sexual?

A tu jove, que surts per fer el viatge cap a Ítaca...


Quan surts per fer el viatge cap a Ítaca,
has de pregar que el camí sigui llarg,
ple d’aventures, ple de coneixences.
Has de pregar que el camí sigui llarg,
que siguin moltes les matinades
que entraràs en un port que els teus ulls ignoraven,
i vagis a ciutats per aprendre dels que saben.
Tingues sempre al cor la idea d’Ítaca.
Has d’arribar-hi, és el teu destí,
però no forcis gens la travessia.
És preferible que duri molts anys,
que siguis vell quan fondegis l’illa,
ric de tot el que hauràs guanyat fent el camí,
sense esperar que et doni més riqueses.
Ítaca t’ha donat el bell viatge,
sense ella no hauries sortit.
I si la trobes pobra, no és que Ítaca
t’hagi enganyat. Savi, com bé t’has fet,
sabràs el que volen dir les Ítaques.
Cançó de Lluis Llach sobre el poema de Kavafis

diumenge, 30 de maig del 2010

Poema dedicat a n'en Joan, Carrera de fons


Carrera de fons

(Poema dedicat a en Joan Garcias Vadell)
El tren se m’ha escapat.
Però mai no és tard.
M’esperarà un altre
que ja arribarà.
Sempre tindré temps per endavant.
Sempre tindré temps per pensar.
Sempre el temps estarà al meu costat.
Però l’haig d’alimentar.
L’haig d’aprofitar.
L’haig d’estimar.
* * * * * * * *
S e G o N s
T r O b A t S
* * * * * * * *
Ànima estesa sobre l’esfera.
Llum fosca que em despista.
Mentre volo pel món sobre la catifa,
veig, des de les alçades, la vida.
I la miro, amb recança.
No tot és tan fàcil com diuen.
I l’esforç m’endinsa en el passotisme.
Només una mà amiga.
Només quelcom sincer i vertader.
Només allò més simple.
Sense parafernàlies en el desert.
-veurà la meva essència
sense judicis enrere-
Mireu-me.
No sóc res i ho sóc tot.
Mireu-me,
que sóc aquí.
Mireu-me,
que tinc un destí.
I només jo el faré seguir.
Mireu-me ara.
I espereu a mirar-me demà.
Veureu la calma.
M’hauré trobat.
Sóc rebel amb causa.
Sí, i què?
Però assoliré les fites sense pausa.
Tingueu-ho ben present.
Carolina Ibac


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada