Alguna vegada has tengut dubtes sobre la teva orientació sexual?

A tu jove, que surts per fer el viatge cap a Ítaca...


Quan surts per fer el viatge cap a Ítaca,
has de pregar que el camí sigui llarg,
ple d’aventures, ple de coneixences.
Has de pregar que el camí sigui llarg,
que siguin moltes les matinades
que entraràs en un port que els teus ulls ignoraven,
i vagis a ciutats per aprendre dels que saben.
Tingues sempre al cor la idea d’Ítaca.
Has d’arribar-hi, és el teu destí,
però no forcis gens la travessia.
És preferible que duri molts anys,
que siguis vell quan fondegis l’illa,
ric de tot el que hauràs guanyat fent el camí,
sense esperar que et doni més riqueses.
Ítaca t’ha donat el bell viatge,
sense ella no hauries sortit.
I si la trobes pobra, no és que Ítaca
t’hagi enganyat. Savi, com bé t’has fet,
sabràs el que volen dir les Ítaques.
Cançó de Lluis Llach sobre el poema de Kavafis

dimarts, 13 d’abril del 2010

Aquí teniu una poema que m'ha agradat molt ! (Monika Frývaldová)




NO HI ETS

Res ja no em sembla igual
tot és diferent per a mi
ara que ja no hi ets.


No em basten
la teva remembranya
ni les teves cartes...


No en tinc prou
amb una difusa imatge
ni tampoc amb els meus somnis...


La música la sento confusa
les paraules han fuit
com se'n van les ones...


El sol ja no riu com abans
quan brillava en els teus ulls
i la mar ja no té color blau.


La meva ànima es mor
sense poder, sense voler acceptar
la teva tan llarga absència.




Opinió Personal


Segur que ara vos preguntau per què he triat aquest poema. Doncs perquè parla sobre una situació que he viscut. Doncs sí, així és. Ja ho sé que no vos ho he dit mai, però era perquè em costava parlar-ne i no m'agradava parlar-ne.


Quan vaig viure a Eslovàquia vaig conèixer un al·lot i la nostra amistat durà quatre anys. Erem els millors amics encara que també ens barallàvem alguna vegada. Però ell era la persona que m'entenia millor, que més m'escoltava i que m'ajudava en tot i em feia sentir molt bé.


Quan va arribar el dia d'haver de deixar el meu país es va enfadar molt perquè no volia que partís. Em sentia molt culpable en aquell moment, i no sabia per què m'ho recriminava, jo no en tenia cap culpa. Des d'aquell moment vaig deixar de tenir notícies seves.

Fa tres anys vaig rebre un correu seu i quan vaig veure que era ell no m'ho podia ni creure! Em contava tot el que li havia passat fins al moment i no s'enrecordava de tot el que m'havia dit el darrer dia que vàrem parlar. Quan li ho vaig recordar em va dir que aquelles paraules poc amables eren conseqüència del seu enamorament cap a mi. També m'ha contat que tot aquell temps no va tenir al·lota, perquè tot el temps estàva pensant en jo i no podria trobar una al·lota, amb tot el que vaig tenir jo. Bé, ara després de que s'ha assegurat que ja no tornarè mai, va trobar per fin una al·lota. Ara seguim en contacte i esper que algun dia pugui venir a veure'm a Mallorca.

!! Encara tenc el peluchito que m'ha regalat fa uns vuit o nou anys. !!
=)



Monika Frývaldová

7 comentaris:

  1. El poema és preciós i la història que contes, la teva història, molt maca. Sempre és bo viure experiències com aquestes, encara que facin patir un poc.

    ResponElimina
  2. Ami tambien me gusto el poema.
    Yo masomenos entiendo la historia por que tambien me eh ido a vivir a otro pais q no es el mio y tambien eh dejado a unos cuantos amigos.
    Pero bueno hay q seguir para delante.

    ResponElimina
  3. Hola Mónica! Com va? Si la meva mare o el meu pare em diguessin que hem de partir a un altre país, buuuff me mor! També s'ha de mirar el positiu que té anar a un altre país. coneixes les seves tradicions i el seu idioma. Bé, tampoc m'agrada plantejar-m'ho perquè em baixa la moral això de deixar els meus amics, no sé què faria sense ells i elles... Bé Monika, me n'he anat molt del tema... El poema és curiós, i la teva opinió m'ha agradat perquè m'ha fet saber més de tu. Adéu reina, besos

    ResponElimina
  4. Monika ya te dije (bueno dijimos Tere y yo) que nos encantaba tu poema y la història son geniales el poema ya nes bonito de por si y la història tambien bonita es jodido porque tambien he pasado por algo parecido, pero sin irme del país claro esta, pero lo del amigo si.

    ResponElimina
  5. Moltes gràcies a tothom, per comentaris...Bé, la veritat és, que quan ja hi era a Mallorca així un mes, doncs tot aquell temps estava pensant que tornaré a Eslovàquia. Però poc a poc, he decit que me quedarè aquí. I bé, sóc contenta que estic aquí. Bé si, tota la meva família i tots els meus amics són molt lluny de jo, però puc estar contenta que he tengut la oportunitat de anar a un altra país. Que, això no passa cada dia.
    O no tenc raó ??

    ResponElimina
  6. Monii es poema m'ha agradat molt , i sa hitòria que ens contes que has viscut es molt guapa però en part també es molt dur, i ta entenc perquè.. be tu ja ho saps . res moni ara se una miqueta més de tu perquè sabia algo però aixi tan detalladement no, està be que devegades comparteixis coses de sa teva vida perquè ta sents mollir sempre . una abraçada moolts bessitoos ^^

    ResponElimina
  7. Muy bonito e interesante Moni.
    Yo tambien vivi la experiencia de
    dejar todo atras para comenzar una nueva
    vida mas prometedora.
    Todos echamos de menos en un momento determinado nuestras raices.
    Un besitOO =)

    ResponElimina