Alguna vegada has tengut dubtes sobre la teva orientació sexual?

A tu jove, que surts per fer el viatge cap a Ítaca...


Quan surts per fer el viatge cap a Ítaca,
has de pregar que el camí sigui llarg,
ple d’aventures, ple de coneixences.
Has de pregar que el camí sigui llarg,
que siguin moltes les matinades
que entraràs en un port que els teus ulls ignoraven,
i vagis a ciutats per aprendre dels que saben.
Tingues sempre al cor la idea d’Ítaca.
Has d’arribar-hi, és el teu destí,
però no forcis gens la travessia.
És preferible que duri molts anys,
que siguis vell quan fondegis l’illa,
ric de tot el que hauràs guanyat fent el camí,
sense esperar que et doni més riqueses.
Ítaca t’ha donat el bell viatge,
sense ella no hauries sortit.
I si la trobes pobra, no és que Ítaca
t’hagi enganyat. Savi, com bé t’has fet,
sabràs el que volen dir les Ítaques.
Cançó de Lluis Llach sobre el poema de Kavafis

dimarts, 13 d’abril del 2010

La poesia segons Míryam Amengual

LA POESIA

Crec que els poetes, els músics i els pintors escriuen o pinten per diferents motius: Perquè no saben expressar-se d'una altra manera, per "hobby"o perquè els fa sentir millor. La veritat és que en el meu cas, per poder escriure un poema, necessitaria que em visitassin moltes muses.

El tema que m'agrada més per escriure un poema és el que parla sobre la vida mateixa. Et pots posar a pensar sobre el dia a dia i és més fàcil inspirar.te.

Però sola em costaria molt i no sé si em posaria a escriure, encara que mai no es pot dir "
D'aquesta aigua no en beuré", perquè fins fa poquet ni tan sols m'agradava llegir-ne.

A principi de curs la nostra tutora ens va posar com a feina escriure un poema i el vaig fer amb un poc de por, però una vegada el vaig tenir escrit, em vaig adonar que no tenia per què s
er un obstacle per a mi.

Crec que si hagués de tornar a escriure'n un de manera voluntària hauria de ser a un lloc tranquil per poder estar inspirada al màxim.

                              Míryam 

7 comentaris:

  1. Estic ben d'acord, Míryam, la inspiració només es pot donar en unes condicions de tranquilitat...

    És cert, com dius, que quan proves d'escriure més t'agrada la lectura, però també passa el contrari: quant més gaudeixes de la lectura, més t'agrada llegir i t'atreveixes a escriure.

    ResponElimina
  2. Míriam, t'has lluït en aquest escrit, enhorabona guapa!

    ResponElimina
  3. hehehe... me feras passar vergonya Antònia hihihi... Edu això de lletgir encara no ho he comprobat, perque no m'agrada lletgir gaire, només m'agrada lletgir el diari una revista, bé amb bones paraules el que m'interessa!

    ResponElimina
  4. =). jejeje. Yo tambien estoy de acuerdo con lo que has dicho sobre lo de que nunca te meteras de poeta, por que nunca se sabe lo que vas a hacer en tu vida.
    Bueno chauu..

    ResponElimina
  5. Vaya pedazo comentario sobre la poesia està genial y lo comparto, enserio muy bueno el comentario

    ResponElimina
  6. Hola Miriaaaaam, jeje..
    M'ha agradat molt el que has posat. La veritat es, que les poesies o poemes m'agrada llegir, però no escriu-les. A mi m'agrada escribir les històries. Jejeee...
    Bé, el que has posat està molt bé, si si jeje.
    Besos.. =)

    ResponElimina
  7. Miriam yo creo que la inspiración nos viene a todos de nuestras vivencias mas o menos agradables jejeje.
    besiyOs guapa.!

    ResponElimina