Alguna vegada has tengut dubtes sobre la teva orientació sexual?

A tu jove, que surts per fer el viatge cap a Ítaca...


Quan surts per fer el viatge cap a Ítaca,
has de pregar que el camí sigui llarg,
ple d’aventures, ple de coneixences.
Has de pregar que el camí sigui llarg,
que siguin moltes les matinades
que entraràs en un port que els teus ulls ignoraven,
i vagis a ciutats per aprendre dels que saben.
Tingues sempre al cor la idea d’Ítaca.
Has d’arribar-hi, és el teu destí,
però no forcis gens la travessia.
És preferible que duri molts anys,
que siguis vell quan fondegis l’illa,
ric de tot el que hauràs guanyat fent el camí,
sense esperar que et doni més riqueses.
Ítaca t’ha donat el bell viatge,
sense ella no hauries sortit.
I si la trobes pobra, no és que Ítaca
t’hagi enganyat. Savi, com bé t’has fet,
sabràs el que volen dir les Ítaques.
Cançó de Lluis Llach sobre el poema de Kavafis

dimecres, 10 de febrer del 2010

Monika Frývaldová

      Som na Monika i form part d'aquest curs de 2n de PQPI,
Vaig néixer el 3 de març de l'any 1992 a Eslovàquia. M'agrada molt escriure històries que em passen pel cap.

Quan tenia vuit anys vaig começar a escriure. Estava totes els dies escrivint  històries, eren historietes curtes, però ja era alguna cosa. També n'hi ha hagut d'altres que n'he escrit de  més llargues. A tota la meva família li han agradat. Bé, al manco això és el que em varen dir. També m'agrada passejar per la platja, anar de compres, que crec que això li agrada a totes les nines. També m'agrada dibuixar i fer moltes coses més. Però una cosa que m'agrada molt és estudiar llengües estrangeres. Ja en sé sis: l'eslovaq (que és la meva llengua materna), l'alemany, l'anglès, el castellà, el català i el txec. Fa sis anys que visc a Mallorca i m'agrada molt. Aquí hi viu molt bona gent. Molts d'ells, t'ajuden quan necessites ajuda. A les escoles i als instituts, les mestres s'interessen per tu. Moltes d'elles saben més d'un alumne que els seus propis pares.

Quan acabi el curs de PQPI, encara no sé què farè. Volia anar a la universitat  a estudiar hosteleria, però també m'agrada molt el  teatre. Per això encara m'he de decidir. Bé, crec que el meu escrit arriba fins aquí.     :o)
                        

7 comentaris:

  1. M'encanta que hagis compartit aspectes de la teva vida amb nosaltres, te torn a donar l'enhorabona!!!

    ResponElimina
  2. Bono Bono Bono!!!
    quina sorpresa més nongrate!!!
    això m'agrade per coneixer-te un poc més
    jajaj
    bueno que gracis per les teves aportacions sobre la teva vida!!

    ResponElimina
  3. Hoolaaa.....q talll?¿?¿
    bueno estoy con la tutora de compartir tus aspectos con nosotros.....
    sigue asi.....chauuu

    ResponElimina
  4. Hoolaaa.....q talll?¿?¿
    bueno estoy con la tutora de compartir tus aspectos con nosotros.....
    sigue asi.....chauuu

    ResponElimina
  5. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  6. Hola moniketta!! com stas?? ja es sa segona o tercera vegada que intent escriurerte un comentari i no puuuccc!! s'anterior eera una prova i justament a aant bé... te vull dir que segueixis endevant...Que tens moltissima mes confiansa amb tu i amb nosaltres i esper que et sentis bé amb nosaltres...weno reina adeu un bessito

    ResponElimina