Alguna vegada has tengut dubtes sobre la teva orientació sexual?

A tu jove, que surts per fer el viatge cap a Ítaca...


Quan surts per fer el viatge cap a Ítaca,
has de pregar que el camí sigui llarg,
ple d’aventures, ple de coneixences.
Has de pregar que el camí sigui llarg,
que siguin moltes les matinades
que entraràs en un port que els teus ulls ignoraven,
i vagis a ciutats per aprendre dels que saben.
Tingues sempre al cor la idea d’Ítaca.
Has d’arribar-hi, és el teu destí,
però no forcis gens la travessia.
És preferible que duri molts anys,
que siguis vell quan fondegis l’illa,
ric de tot el que hauràs guanyat fent el camí,
sense esperar que et doni més riqueses.
Ítaca t’ha donat el bell viatge,
sense ella no hauries sortit.
I si la trobes pobra, no és que Ítaca
t’hagi enganyat. Savi, com bé t’has fet,
sabràs el que volen dir les Ítaques.
Cançó de Lluis Llach sobre el poema de Kavafis

dijous, 25 de febrer del 2010

Reflexions sobre l'enquesta de les activitats que realitzau quan entrau a internet

       


Com podeu veure, els resultats de la nostra enquesta 
reflecteixen la realitat, tot i que sigui un nombre reduït
 de persones les que han votat, en concret catorze. 
Aquesta realitat és la que tots ens podíem tèmer, els 
joves entren a internet, majoritàriament per a "xatejar"
 o per jugar. 
La resta, amb menys vots, entra per a fer-hi feina, 
llegir el correu electrònic o per a cercar informació.
Si aquesta enquesta hagués estat plantejada entre
adults la cosa hauria canviat. Se suposa que, fer-hi feina, 
llegir el correu o cercar informació, haurien estat els 
guanyadors. De totes maneres, "xatejar" els ajuda a 
relacionar-se socialment, i alguns experts diuen que hi ha
jocs amb els quals s'hi pot aprendre molt, però no se'n pot
abusar. S'ha de viure la vida directament i deixar els 
moments, darrera la pantalla, per aprendre, gaudir i 
reflexionar en solitud...

Amb la feina dels blogs aprenen 
que internet pot ser una eina molt útil d'aprenentatge, 
de creació i de comunicació i no tan sols d'entreteniment.

5 comentaris:

  1. Yo uso internet para mirar videos por internet, para buscar iformación y para jugar tambien pero para lo más lo uso es para hablar con mis amigos de uruguay.

    ResponElimina
  2. Ha sigut una gran conclusió, si es veritat estam bastant de temps xatejant però que bé que has vist la part bona de xatejar !!

    ResponElimina
  3. Creo que el internet es un medio bastante útil, en el cual podemos encontrar infinidad de información interesante resolver dudas, y tener mas idea de la actulidad, que es muy importante. También lo podemos utilizar para el entretenimiento.

    ResponElimina
  4. Jo trob que la tecnològia es una gran invent perque es pot utilitzar per moltes coses xatejar amb altres persones d'altres països tan familía com amics que estan lluny , també es pot cercar infomació sobre molts de temes que et poden resoldre molts de dubtes.

    ResponElimina
  5. Quan estic en el internet, estic aquí perquè faig deures, coneix moltes gens noves, i sobretot xatejant amb la meva familía i els meus amics d'Eslovàquia, que viuen tan fora de jo. També estic utilitzant el internet per mirar les pel·lícules, sobretot pel·lícules del meu país en la meva idioma, es que, són les que m'agrada més.

    ResponElimina